Самоосвіта педагога як умова підвищення його професійної майстерності

Педагог – основна дійова особа у реформуванні освіти.

Сучасні вимоги до педагога на перше місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення його теоретичних знань та практичних умінь. Отже, проблема самоосвіти стає все більш актуальною.

08 листопада 2018 року на базі Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва проведено Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) семінар заступників директорів з навчально-методичної роботи, методистів закладів професійної (професійно-технічної) освіти області з теми «Самоосвіта педагога як умова підвищення його професійної майстерності».

Про роль керівника закладу освіти у створенні ефективної системи удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників розповів Глазачев Юрій Борисович, директор Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва.

Методисти НМЦ ПТО у Миколаївській області Дячковська Людмила Кирилівна та Михайлюк Тамара Олексіївна ознайомили учасників семінару з результатами моніторингу оцінювання якості освіти з української мови за результатами зовнішнього незалежного оцінювання, новими нормативними документами щодо організації освітнього процесу, акцентували увагу на особливостях проведення державної підсумкової атестації у 2019 році та нових підходах до організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до вимог Закону України «Про освіту», презентували таблицю «Моніторинг ЗНО-2019» із застосуванням хмарних технологій.

Методист Вознесенського професійного ліцею Петрова Людмила Михайлівна поділилася досвідом роботи педагогічного колективу щодо участі в інноваційному проекті з онлайн-підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання «Будь розумним/ Be Smart», познайомила з методикою використання відеолекцій, тренувальних та підсумкових тестів на уроках та в позаурочній діяльності.

Сутність поняття «самоосвіта», основні завдання самоосвітньої діяльності педагога, шляхи, мотиваційні чинники самоосвіти, складові системи самоосвіти педагога, напрями і форми самоосвітньої роботи, структуру управління самоосвітою педагога розкрила Мосієнко Тетяна Сергіївна, методист Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг, під час проведення майстер-класу «Інноваційні форми управління підвищенням професійної майстерності педагогів. Упровадження методичного сервісу в практику методичної роботи».

Анісімова Лілія Анатоліївна, викладач фізики, продемонструвала результат самоосвітньої діяльності щодо створення освітнього простору з використанням комп’ютерних і телекомунікаціних технологій, що забезпечують інтерактивну взаємодію викладача та учнів на різних етапах навчання i самостійну роботу з матеріалами, розміщеними в інформаційній мережі, розкрила методику застосування технологічних карт уроку як способу графічного проектування навчального заняття за заданими параметрами.

Про застосування методико-педагогічних засобів щодо стимулювання самоосвіти педагога як умови розвитку його професійної майстерності розповіли Шпильова Наталія Олексіївна, методист Миколаївського професійного промислового ліцею, Ничипоренко Вікторія Анатоліївна, методист ДНЗ «Вище професійне училище № 7 м. Миколаїв».

З метою підвищення інформаційної та професійної компетентності учасників семінару Д’яконенко Галина Дмитрівна, методист Миколаївського професійного ліцею, Кальянова Лілія Анатоліївна, методист Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва, поділилися досвідом роботи з реалізації проблеми «Основні компоненти самоосвітньої діяльності сучасного педагога. Індивідуальний освітній маршрут педагога – один із шляхів самовдосконалення», а викладач української мови та літератури Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва Логвіна Ірина Євгенівна показала на конкретних прикладах результат самоосвітньої діяльності щодо застосування психологічних методик в процесі інтерактивних тренінгів з учнями на уроках та в позаурочній роботі, а саме: арт-терапія, монотопія, колажування, сторітеллінг.

Дякуємо за співпрацю!